"Acil durumda tek numara 112"

09 Şub 2019
244 kez

Acil Çağrı Hizmetlerinin Avrupa birliği ülkelerinde olduğu gibi “112” numarası altında tek numarada birleştirilmesi amacıyla İçişleri Bakanlığı tarafından 2005 yılında başlatılan 112 Acil Çağrı Merkezi projesi ile, Türkiye genelinde 110 İtfaiye, 112 Sağlık, 122 AFAD, 155 Polis İmdat ve 156 Jandarma acil çağrı numaraları 112 numarası altında tek merkezde toplanarak 112 Acil Çağrı Merkezi bünyesinde hizmet vermesi amaçlanmıştır.

Projenin ilk pilot İllerden biri olan Burdur’da 112 Acil Çağrı Merkezi kuruluş çalışmalarına 2008 yılında ilgili kuruluşların katılımı ile Valilik koordinesinde başlanılmış, 2013 yılında “112” Acil Çağrı numarasından hizmet verilmeye başlanılmıştır.

Acil Çağrı Hizmeti; kamu düzeni ve güvenliğini, kişi sağlığını, su kaynakları ve sulak alanlar ile doğaya yönelik ani tehditler ve mala yönelik zararları içeren durumlara ilişkin her türlü çağrıyı kapsamaktadır.

Bu kapsamda İlimizde de “112” Acil Çağrı hizmeti bilicinin oluşmasına yönelik farkındalık oluşturmak amacıyla vatandaşlara yönelik tanıtım ve bilgilendirme faaliyetleri yapılmaktadır. Ayrıca toplumsal farkındalığı artırılması amacıyla 11 Şubat Günü 2009 yılından bu yana bütün Avrupa’da 112 Günü olarak kutlanmaya başlanmıştır.

11 Şubat 2019 Pazartesi günü 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü koordinesinde saat 10:00-16:00 saatleri arasında Cumhuriyet Meydanında açılacak stantlarda 112 Günü tanıtım ve farkındalık etkinlikleri düzenlenecektir.

Vali Hasan Şıldak 112 günü dolayısıyla 112 Acil Çağrı Merkezi hizmetleriyle ilgili yaptığı açıklamada;

“İçişleri Bakanlığımız tarafından uygulamaya konulan 112 Acil Çağrı Merkezi projesinin kullanımıyla ilgili dikkat çeken en önemli husus gereksiz çağrılardır. Acil Çağrı Merkezine gelen çağrıların birçoğu acil olaylar olmadığı gibi, bunların dışında yanlışlıkla aramalar, asılsız aramalar, suistimal amaçlı aramalar, bilgi alma amacıyla aramalar söz konusudur.

Bizlerin isteği 112 Acil Çağrı sisteminin en iyi şekilde hizmet vermesidir. Asılsız aramalar Acil Çağrı Sistemini olumsuz etkileyen toplumsal sorunlardır. Bu aramalar, acil çağrı ve müdahale kaynaklarının etkin kullanımını engellediği gibi o anda başka bir acil yardıma ihtiyacı olan bir kişiye ulaşmada gecikmeye yol açmaktadır.

Bu bakımdan 112 Çağrı Merkezini kötü niyetle aramalara karşı İdari Para Cezası uygulandığının vatandaşlarımız tarafından bilinmesinde fayda var.

Çağrı merkezimize 2017 yılı içerisinde yapılan gereksiz arama % 62,87, 2018 yılı içerisinde % 58 olarak kayıtlara düşmüştür. 2018 yılında 2017 yılına göre yaklaşık % 4,87 civarında azalma görülmüştür. Gereksiz çağrıların minimum seviyelere çekilmesi en büyük temennimizdir.

11 Şubat 112 günü dolayısıyla Acil Çağrı hizmeti veren bütün kurum çalışanlarının gününü kutluyor, yapılacak etkinliklerin toplumsal farkındalığın oluşmasına katkılar sunmasını diliyorum” dedi.

Ögeyi Oylayın
(0 oy)

Yorum yapın