Vali Şıldak; “Açık Kapı”yla taleplere hızlı ve doğru çözüm

Vali Hasan Şıldak, İçişleri Bakanlığı’nca uygulamaya konulan  ‘Açık Kapı’ projesi kapsamında Mayıs ayından bu yana Burdur Valiliği’nde hizmet vermeye devam eden çalışmaları ile ilgili basına açıklama yaptı. 

 

‘Açık Kapı’ projesi Valilliklerde hayata geçirilen, vatandaşların talep ve önerilerini uzman personel aracılığıyla hızlı bir şekilde sonuçlandırmayı amaçlamaktadır. Valiliklerde hizmet veren Açık Kapı uygulamasına bire bir müracatın yanı sıra www.acikkapi.gov.tr adresinden veya mobil cihazlara yüklenebilen Açık Kapı uygulaması kullanılarak başvuru yapılabilir. Açık Kapı uygulaması kapsamında Valilik biriminde 5 personel, il genelinde 38 kuruluşta birer personel, ilçe kaymakamlıkları ve belediyelerde 20 personel bu konuda görevlendirildi. Açık kapıdan tüm vatandaşlar ve yabancı kimlik numarasına sahip göçmenlerde yararlanabilmektedir. 

Vali Hasan Şıldak Açık Kapı Projesiyle ilgili olarak yaptığı basına yaptığı açıklamada;

“Bugün aslında uygulamasına yaklaşık 6 ay önce başladığımız Sayın İçişleri Bakanı Süleyman Soylu’nun talimatıyla 81 ilimizde uygulamaya geçirilen ‘Açık Kapı’ hakkında ilimizde daha da bilinirliği  ve farkındalık oluşturmak amacıyla sizlerle bir araya geldik. Açık Kapı uygulaması ifade ettiğim gibi 2018 yılı Mayıs ayı içerisinde bütün illerimizde uygulamaya geçirildi. Burada amaç vatandaşlarımızın Valilikler bünyesinde çok daha ve hızlı ve kolay bir şekilde kamu kurumlarına olan isteklerini, taleplerini iletebilmek için bir mekanizmayı işlev kazandırarak insanların hizmetine sunmaktır. 

Sistem şöyle işliyor. Burada görevli ve iletişim konusunda uzman arkadaşlarımız vatandaşları bire bir veyahut internet üzerinden yaptıkları müracatlara alarak ilgili kurumlarımıza intikal ettiriyorlar. Burada esas şudur, 7 gün içerisinde başvuruyu sonuçlandırmak, çok açık bir şekilde başvuruları almak, burada görüşmeleleri sağlamak ve burada bir odamız var. Odada özel konular ise eğer insanlarla bire bir görüşerek başvurunun detayını alıyorlar. Bir form oluşturuyorlar. Bu form yine internet üzerinden kurumlara gönderiliyor. Mesajlaşma hattımız da var. Alınan cevapta yine hiç bürokrasi oluşmadan, kağıt ortamında değil, cep telefonuna mesaj olarak vatandaşlarımıza iletiliyor. Bu manada milletin kapısı sloganıyla uygulanan Acık Kapı projesiyle vatandaş odaklı bir yaklaşım benimsenmekte ve taleplere hızlı ve doğru, birinci elden çözüm bulunmaya çalışılmaktadır ve burada devlet vatandaşa arasındaki iletişimi ve güveni artırmak amaçlanmaktadır. Müracatlar bizzat yapılabildiği gibi www.acikkapi.gov.tr adresindende yine buraya görevililerimize en hızlı şekilde ve mobil cihazlarımıza yüklenen uygulama üzerinden de ulaşılabilmektedir. Açık Kapı biriminden başvuruları kabul etmek üzere 5 personelimiz var. 5 personelimizinde bir odak noktası oluşmuş durumda. İlimiz genelinde 38 kuruluşta birer personel görevlendirildi. Aynı zamanda ilçe kaymakamlıklarında ve ilçe belediyelerinde de 20 personel bu konuda görevlendirildi. Vatandaşlarırımızın Açık Kapı’ya yaptığı başvurular Valilik Açık Kapı sistem ücerinden kurumlara yönlendirilebileceği gibi hızlı bir şekilde sonuçlandırılması ile ilgili bire bir takip yapılmaktadır. Kurumlarda yönlendirilmiş olan kendilerine intikal eden başvuruları 7 gün içinde sonuçlandırmak için azami gayret gösteriyorlar.” bilgisi verdi. 

Yapılan uygulamaların hızlı bir şekilde alındığına ilişkin birkaç tane örnek veren Vali Hasan Şıldak;

“Bir vatandaş yüksek lisans tezi için Burdur il merkezi yaş grupları sayısal bilgi talep etmiş. Bu aynı gün sonuçlandı. TÜİK Antalya İl Müdürlüğü aracılığıyla vatandaşımızın tez konusunu  sonuçlandırmışız. 

Yüze yüze müracaatta vatandaşımız iş arkadaşlarının ısrarları üzerine sendika üyeliğine girdiğini, iş yeri ve sendika arasında problem çıktığını, sendikalı personelin işten çıkarılacağı korkusu ve paniğiyle sendika üyeliğinden nasıl ayrılması gerektiğini bilmediğini başvurusunda dile getirmiştir. Bunun üzerine vatandaşımız e-devlet şifresiyle e-devlet sisemine giriş yapılarak şikayete konu olan sendika üyeliğinden ayrılış işlemine yardımcı olunmuş ve ayrılış işlemi gerçekleşmiştir.” deyip katılan basın mensuplarının sorularını cevapladı.

Hatice Dursun

Ögeyi Oylayın
(0 oy)

Yorum yapın