112 hayata bağlar

Vali Hasan Şıldak 11 Şubat 112 Günü’nde Cumhuriyet Meydanı’nda açılan 112 Acil Çağrı Merkezi’nin standını ziyaret etti. Standa ziyaretinde 112 Çağrı Merkezi’nin kuruluşu, işleyişi ve 2018 yılında iletilen çağrılar hakkında bilgi verdi. 

Vali Hasan Şıldak açıklamasında 112 Çağrı Merkezi personellerinin başarılı çalışmalar yürüttüklerini vurgulayarak;

“112 Acil Çağrı merkezlerimizin kuruluşu İçişleri Bakanlığı’mız  bünyesinde İller İdaresi Genel Müdürlüğümüz var. Bu Genel Müdürlük bünyesinde 2005 yılında başlatılan bir proje çalışmasıyla ilk hareketi gerçekleştirdi. Burada amaç vatandaşlarımızın acil durumlarda  araması icap eden bazı numaralar var. Polisle ilgili bir çağrıyı biz 155’le, jandarmayla ilgili çağrıyı 156’yla, 110 itfaiyeyle, 177 orman yangını ihbar hattıyla, ambulans taleplerini yine 112 ile sağlık tedbirleri açısından yapmaktaydık. 112 bütün bunları tek bir numarada toplayan bir uygulama. Ama numarada toplamakda bir koordinasyon gerektiriyor. Organizmayı 112 Müdürlükleri olarak illerde İçişleri Bakanlığı oluşturdu. Bizim ilimizde ilk uygulanan pilot illerden biridir. Bunun çalışmaları 2008 yılında başlatıldı. 2013 yılında neticelendi ve 2013 yılından itibaren ilimizde polis, jandarma, ambulans, orman, itfaiye ve afad çağrıları tek bir numara üzerinden 112 numarasını çevirmek suretiyle vatandaşlarımız bu acil çağrılarını iletebiliyorlar. Buradaki organizasyon çerçevesinde çağrı alıcılarımız var. Çağrı yönlediricilerimiz var ve her kurumunda orada personeli var. Bu personellerde kendi işleyişleri içinde kendi birimlerine bu çağrıları iletmek suretiyle çok hızlı bir şekilde bu işleyişi sağlıyorlar. Burada müstakil bir binamız var. Aynı zamanda bu binamızda yine İçişleri Bakanlığı’mızdaki birimiyle iletişim içinde olan güvenlik ve acil drumlar merkezimizde hizmet veriyor. Bu birimimiz çok sistematik, düzenli bir çalışma gerçekleştiriyor. Bende burayı defalarca zamanlı zamansız ziyaret ettim. Gerek gözlemlerim, gerekse vatandaşlarımızdan dönüş bu birimimizin çok düzgün çalıştığı şeklinde. Başarılı çalışmalar yürütüyor. Ben bu manada bütün personelimiz tebrik ediyorum.”dedi.

2018 yılı içerisinde iletilen çağrılar hakkında açıklamada bulunan Vali Hasan Şıldak;

“2018 yılı içinde merkeze 320 bin çağrı iletilmiş. 320 bin çağrıda birinci sırada sağlıkla ilgili çağrılar yer alıyor. İkinci sırada Emniyet Müdülüğü’nün görev alanına giren çalışmalar ve son olarakta üçüncü sırayıda Jandarma’nın göreviyle ilgili asayiş konuları oluşturuyor. Ancak ülkemizde genelinde olduğu gibi bu konuda bir sorunumuz var. Sorunumuzda vatandaşalarımızın uygulamayı zamanla yeterince sindirememesinden ve doğru kullanım yolunu bir türlü tam olarak uygulayamamasında kaynaklaıyor. 320 bin çağrının ne yazık ki 186 bini gereksiz çağrı dediğimiz görev alanınıa girmeyen, buradaki personelimizi oyalayan ve meşgul eden, boşuna zaman haracamalarına sebep olan çağrılar. Bunun oranı ise % 58. Gerekli olan çağrı rakamı ise 134 bin. Fakat sevindirici olan şudur. Son 4 yılı verilerine göre gereksiz çağrı oranı % 75’miş. Giderek düşmüş. Demek ki bilinçlenme ve doğru kullanıma doğru bir eğilim var. Biz buradan bu çağrımız tekrarlayalım. 112 çok iyi hizmet veren, başarılı uygulamaları olan ve hepimizin her an başvurabileceği uygulama noktası. Bir üç tuşu çevirmeyle karşımızda çok yeterli, yetenekli personelimizle vatandaşlarımıza hizmet veriyoruz. Vatandaşlarımızdan beklentimiz  sağlık, emniyet, orman itfaiye ve acil durumlara ilişkin kurtarma gerektiren hususların dışında bu hattımızı meşgul etmesinler. Talebimiz, duyurumuz bu yönde.” değerlendirmesi yaptı.

Stantdan ayrılan Vali Hasan Şıldak kurum müdürleriyle birlikte AFAD, jandarma, ambulans ve itfaiye filosunu inceleyerek, teknik bilgi aldı.

Hatice Dursun

Ögeyi Oylayın
(0 oy)

Yorum yapın